Digitális témahét a 4. osztályban

Az idei tanévben már harmadik alkalommal vettünk részt a Digitális Témahéten. A választott, tanagyagunkhoz kapcsolódó témakör ezúttal a lovagok voltak. Az egymást követő feladatokról egy, a LINOIT-tal készített virtuális parafatábláról értesültünk. A csapatokat a CLASSDOJO-val alakítottuk ki véletlenszerűen. A SIGHTER, egy QR kód, a Google fordító, no és Ramóna néni segítségével sikeresen megfejtettük a nap témakörét. A tanulói laptopokon gondolattérképeket készítettünk a témával kapcsolatban, rendszerezve ezzel előzetes ismereteinket. Segítségül a már ismert MINDMUP alkalmazást hívtuk, illetve újdonságként a POPPLET-tel is megpróbálkoztunk. A tankönyvi ismereteket egy word dokumentumba ágyazott táblázatban rögzítettük, majd az interneten, a www.mult-kor.hu, illetve https://torimaskepp.blog.hu/tags/lovagok oldalakon keresgélve eddig nem ismert információkat tudhattunk meg a lovagokról, melyek alapján egy feladatlapot is ki kellett töltenünk. A lovagokhoz kapcsolódó szófelhő megalkotása a WORDART-tal már nem jelentett kihívást számunkra, ahogy a virtuális kirakósjáték készítése sem a JIGSAWPLANET-tel. Leginkább az interjúkészítést, és annak rögzítését élveztük. Köszönjük azoknak a felsős tanár néniknek és tanár bácsinak, valamint diáktársainknak, akik készségesen nyilatkoztak! Élményeikből, képeinkből Power Point prezentációt készítettünk, amit már áttűnésekkel és animációval is érdekesebbé tettünk. A felhasznált internetes oldalakból a SYMBALOO segítségével olyan linkgyűjtemény hoztunk létre, ami a későbbiekben is hasznos lehet. A nap végén átvehettük digitális oklevelünket is. Sokat tanultunk nem csak a lovagokról, de az internet, a digitális világ észszerű, hasznos felhasználási lehetőségeiről is.

Kategória: Nincs kategorizálva | A közvetlen link.